Workaround Outlook 2019 accountnaam weer als optie krijgen bij instellen van e-mail account
Sinds Outlook 2019 van het Office 365 pakket kan je niet zonder workaround een nieuw mailaccount toevoegen als de loginnaam niet ook gelijk is aan het e-mail adres. Je kan dan namelijk alleen het e-mail adres toevoegen waarna Outlook deze gebruikt als de loginnaam van het e-mail account.
De workaround om toch een username veld (gebruikersnaam veld) te krijgen
Rechts-klikken op het Windows knopje linksonder (de start knop), of Windows toets + R toets.
In het uitvoerveld “outlook.exe /manageprofiles” zetten.
Opgelet! Tussen “outlook.exe” en “/manageprofiles” moet een spatie zitten.
Selecteer e-mail accounts.
Selecteer manual (handmatig).
Kies POP3 of IMAP.
Nu kunt u wel een username invullen, los van het e-mail adres.
Bij more settings / meer instellingen niet vergeten ssl aan te zetten en uitgaande poort 465, binnenkomende poort 993.
Het adres wat u invult bij inkomende en de uitgaande server adres is klantnaam.dns-systems.net (klantnaam heeft u van ons gekregen).
Tevens moet u bij het tabblad “outgoing server” (uitgaande server) in de popup van “more settings” (meer instellingen) aanvinken dat u naar buiten mailt met een authentication. Dat dus aan zetten.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!