Hoe maak ik de ideale landingspagina voor de mobiele telefoon?
65% via zoekmachines 80%+ Facebook verkeer is verkeer via de mobiele telefoon. Het is dus belangrijk jouw landingspagina te optimaliseren voor de mobiele telefoon. Elementor heeft een goed artikel geschreven over de ideale landingspagina. Er worden 8 voorbeelden van hoog-converterende mobiele landingspagina’s besproken.
Waar moet je op letten bij een landingspagina voor de mobiele telefoon?
Mobiel zoeken en browsen is de desktop al lang voorbijgestreefd. Toch blijven de conversiepercentages bij mobiele gebruikers veel lager dan bij desktop gebruikers. Waarom?
Als het gaat om het ontwerpen van landingspagina’s voor de mobiele telefoon, zijn er een aantal problemen die ervoor kunnen zorgen dat de conversiepercentages laag blijven (conversiepercentage is de verhouding tussen het aantal bezoekers en de hoogte in % van deze groep die interactie heeft op deze pagina, ofwel bereikt wordt).
Bijvoorbeeld:
- Langzaam ladende webpagina’s
- Rommelige ontwerpen
- Moeilijk te vinden CTA’s
- Eindeloos scrollen
- Vervelende conversieprocessen
Lees verder op de blog bij Elementor (8 Examples of High-Converting Mobile Landing Pages), of neem contact met ons op als jij hulp wilt bij het maken van deze ideale mobiele landingspagina. Rechts onderin de website is een chat functie.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!