Hoe leeg je de post preview cache LinkedIn, Facebook en Twitter bij delen bericht tijdlijn?
Je wilt een pagina van een website delen in social media, zoals Facebook, Twitter of LinkedIn maar je ziet niet de juiste tekst of afbeelding op de tijdlijn? Het kan zijn dat dit wordt veroorzaakt door de cache bij Facebook, Twitter en LinkedIn.
Als je een pagina van jouw website deelt op de tijdlijn bij Facebook, Twitter of LinkedIn, ofwel url deelt, dan wordt die informatie opgeslagen. De afbeelding, titel en intro tekst. Dit artikel gaat niet over hoe je dit juist instelt. Het gaat in dit artikel over hoe je, bij het wijzigen van die pagina die je deelt, ook die wijziging echt zal zien bij het opnieuw delen op tijdlijn social media. Hoe leeg je het eerder opgeslagen bericht, hoe laat je Facebook, Twitter of LinkedIn weten dat er een nieuwe versie is en het oude opgeslagen bericht verwijderd moet worden uit de cache.
Het legen van de opgeslagen pagina url cache bij Facebook, Twitter en LinkedIn
Als je de wijziging op jouw website pagina gemaakt hebt, andere titel, andere intro afbeelding en andere introtekst, en je ziet bij het delen op social media nog de oude versie, dan leeg je de cache bij Facebook, Twitter en LinkedIn door deze bij help pagina’s te laten inspecteren / scrapen. Facebook, Twitter en LinkedIn zullen de url vanuit een help pagina opnieuw benaderen en jij kan zien of nu de juiste informatie wordt geladen. Erg handig, omdat je ook meteen kan zien of er fouten zijn voor het delen op social media.
- Bij Facebook de url van jouw website opnieuw bekijken / inspecteren / scrapen:
https://developers.facebook.com/tools/debug/ - Bij Linkedin de url van jouw website opnieuw bekijken / inspecteren / scrapen:
https://www.linkedin.com/post-inspector/ - Bij Twitter de url van jouw website opnieuw bekijken / inspecteren /scrapen:
https://cards-dev.twitter.com/validator
Opgelet!
Denk er aan dat je alle soorten urls door de inspector haalt, opnieuw scraped. Dus met en zonder www, met en zonder http, https en http. Dit omdat iemand misschien het zonder www heeft gedeeld en een ander met www. Zo kan dit bij Twitter inspector de gekke situatie geven dat delen met www wel de juiste en zonder www de foute inhoud geeft, namelijk nog wel de oude cache. Hopelijk zal dit in de toekomst beter geregeld zijn.
Helpt dit niet? Neem dan contact met ons op zodat wij jou kunnen helpen.
Bel +31(0)6-41048584 of ga naar de contactpagina.
Je kan ook met ons chatten rechtsonder op deze pagina.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!